Roadtrip 2019
Deň 2 – Pieniny a rafting na Dunajci

30. august 2019 (piatok)

Včera večer sme sa šťastlivo dopravili na Pieniny. Prvý deň bol skvelý, a zo začiatku našej prvej spoločnej dovolenky sme boli celí nadšení. Po ceste sme sa ešte zastavili v Haligovciach, aby sme si kúpili niečo dobré na raňajky. Prečo práve v Haligovciach? Odpoveď je jasná. Potraviny u Piera sú veľmi obľúbenou zastávkou turistov na Pieninách. Keď vojdete do Haligoviec, upúta vás plagát s plťami, klobásou, slaninou, a samozrejme, nechýba tam ani sám Eduard Pier. Pier je rómsky podnikateľ a, dá sa povedať, že aj miestna atrakcia. Prevádzkuje potraviny, hneď vedľa má kolibu a poskytuje aj ubytovacie služby. Okrem toho má aj vlastnú značku piva. Pierov obchodík pôsobí veľmi príjemne, Pier vždy poradí a rozveselí. A navyše, nájdete v ňom všetko, od rožkov po pingpongové rakety. Slaninku a korbáčiky, ktoré sme si nakoniec vybrali, vrelo odporúčame!

Keď sme dorazili do Červeného Kláštora, už sa stmievalo. Ako sme spomínali na konci minulého článku (tu), večer sme strávili s priateľmi pri veľmi dobrom pivku hneď pri brehu Dunajca v Pieniny sport centrum, kde sme mali naplánovaný aj program na ďalší deň.

Pieniny sú nádherné aj v noci. Ako sme tak kráčali do auta, obdivovali sme hviezdami bohato posiatu romantickú nočnú oblohu nad našimi hlavami. V aute nám už chýbalo len strešné okno. Prvá noc v aute bola krásna a my sme sa vyspali do ružova. Prečo túto noc zdôrazňujem, to zistíte už v ďalšom článku :’D

Dobré ránko! Oficiálne nám začína deň druhý.

Pri aute sme si rozložili varič, panvicu a čerstvá praženica na slaninke s cibuľkou bola zaraz hotová. Hneď zrána sa k nám pridali naši priatelia Filip a Ľubka, a tak sa zvyšok dňa mohol začať niesť v tóne “double date” (dvojité rande). Program na dnešný deň, na rozdiel od toho včerajšieho, tentokrát už aj sedí s naším predpripraveným plánikom. Ideme na splav Dunajca na raftoch!

Zatiaľ čo Adamko je na vode ako doma, Dominika na rafte ešte nesedela. Od Pieniny sport centrum sme si zapožičali raft, plávacie vesty a prilby. 4 pádla do rúk a hor sa na vodu! Splav Dunajca je niečo, čo odporúčame zažiť každému jednému z vás! Prostredie je rozprávkové. Z vody je na svet úplne iná perspektíva. Našim sprievodcom bol Adamko, a počas splavu nám rozprával legendy, z ktorých ste niektoré mohli počuť už i v našej vlakotúre po východe (tu). Napríklad tú o smutnom mníchovi, ktorý sa usmeje len vtedy, keď sa v Dunajci niekto utopí. A takých tam je kopec! Pieniny majú čarovnú atmosféru, zvyky a obyčaje. Počas splavu sa pred nami týčia Tri koruny, ktoré sú symbolom Pienin.

Počas splavu sme si urobili menšiu prestávku, a z raftu sa na chvíľu stala šmýkalka. Voda bola síce chladná, ale v letnom hici nám to veľmi dobre padlo :))

Naša trasa trvala asi dve hodinky, začala v Červenom Kláštore a skončila v Lesnici. Je to dokopy cca 9 kilometrov. V Lesnici nás už čakali bicykle, na ktorých sme si popri Dunajci odšľapali cestu späť.

Vrátili sme sa do sport centra, kde sme si vychutnali výborný, aj keď zase raz neskorší, obed. Vyhrali to u nás domáce hamburgery s hranolkami. Na tieto hamburgery sa vždy veľmi tešíme, patria medzi najlepšie, aké sme kedy jedli!

Ak sa rozhodujete medzi splavom Dunajca na rafte alebo plťke, rozhodne odporúčame raft. Má to v sebe istú dávku adrenalínu, zapádlujete si, a nesedíte len tak, bez pohnutia, ako v turistickom autobuse. Trošku si zamakáte, ale nie je to nič nezvládnuteľné. Ale samozrejme, je to len náš skromný názor.

S Pieniny sport centrum (raftingpieniny.sk) máme dlhoročné skúsenosti a rozhodne ich odporúčame! Toto centrum sa nachádza v strede Červeného Kláštora (Červený Kláštor 37) pri brehu Dunajca. Majú špičkové služby a skvelú kuchyňu. Ak splav, tak rozhodne s nimi!

Pomaly sa balíme, v centre si ešte dávame poslednú normálnu sprchu tejto dovolenky, a taktiež si užívame porcelánové záchody. Tie už po zvyšok našej dovolenky nebudú samozrejmosťou :’D

Pri lúčení sa s našimi priateľmi Ľubka poznamenala, že si nevie predstaviť žiť len v aute po celý týždeň. Ako som neskôr zistila, realitou bolo, že ani ja Dominika, som si to vtedy ešte poriadne predstaviť nevedela :’D

Je neskoré popoludnie, medzičasom už aj spŕchlo, a my sa vyberáme na našu ďalšiu zastávku, ktorou je Thermal Park Vrbov. Vonku sa schladilo, a tak sme oddych po dnešnom športovom, náročnejšom dni ocenili a ukončili ho v teplúčku minerálnej vody. Cenník a otváracie hodiny nájdete na termalnekupalisko.com.

Neskoro večer sme sa presunuli na nový spot, kde sme zakempovali a strávili druhú noc. Ale o tom viac už v ďalšom článočku!

Na Pieniny sa, ako každý rok, znova chystáme na viac dní. Určite absolvujeme splav, počas ktorého pre vás zhotovíme viac záberov, a taktiež by sme sa radi prešli po okolí. Ak na nás máte ohľadom splavu Dunajca nejaké otázky, určite ich nechajte v komentároch. Radi na ne v článku zodpovieme!