Roadtrip 2019
Deň 3 – na presso na pleso v Tatrách

31. august 2019 (sobota)

Hovorí sa, že tretí deň je kritický. A veruže, naozaj bol. Po tom, čo sme včera večer vyšli z teplučkej vody v thermal parku a vonku už bola zima, akosi som si nevedela predstaviť nezamieriť do vyhriatej mäkkej postieľky s voňavými perinami. Vlhké vlasy, vychladené auto a spacáky? Ah…

V skvelej aplikácii park4night sme si vyhliadli miestečko, kde na túto noc teda zaparkujeme. Bolo to kdesi blízko pod Tatrami. Ako sa neskôr ukázalo, ani jeden z nás v túto noc dobre nespal. Každý ale z iného dôvodu. Adamko sa budil na veľmi hlasné, blízke a hlavne dlhé zvuky jeleňov v ruji. Ja som na toto spala veľmi tuho. Bola som ponorená vo svojich strašidelných snoch, v ktorých nám niekto kradol auto – a to spolu s nami vo vnútri.

Dnes sme sa zobudili niečo po ôsmej. Keďže sme na pláne mali Popradské pleso v Tatrách, chceli sme vyraziť čo najskôr, aby sme jednak mali kde zaparkovať a aby sme sa potom niekde nezasekli v dave turistov. Vystačili sme si so suchými raňajkami a kávičkou s príjemným výhľadom na kopci, na dverách presušili plavky zo včera a vydali sa na dnešný výlet.

Niečo pred desiatou sme dorazili na parkovisko pod Popradským plesom, blízko zastávky TEŽ (Tatranská elektrická železnica). Oukej, slovo blízko je relatívny pojem, pretože tam už bolo toľko ľudí, že sme od zastávky vlastne stáli dobrý kilometer. Za parkovné od nás chlapík vypýtal 8€. Hm, celkom pálka. Asi hodinku do kopca asfaltkou, no s krásnym výhľadom a prírodou naokolo, sme sa dostali až ku, toľkokrát spomínanému, Popradskému plesu.

Popradské pleso sa nachádza v Mengušovskej doline v nadmorskej výške 1494 metrov nad morom. Svojou rozlohou je štvrtým najväčším jazerom. Jazero sa vytvorilo po ústupe ľadovcov v poslednej dobe ľadovej. Voda tu má okolo 16°.

Pokochali sme sa výhľadom a zavítali do Chaty pri Popradskom plese, kde sme si dali ľahký obed a nejaké to presso. Na to že bola sobota sme si miesta v chate našli bez problémov.

Nechceli sme sa vracať rovnakou trasou, a tak sme sa vybrali lesnou cestou ku Štrbskému plesu. Cesta sa nám zdala byť nekonečná, šľapali a šľapali sme hore-dole (a potom ešte zasa dole) vyše dvoch hodín, až kým sme nevyšli na TEŽ zastávku Štrbského plesa. Odtiaľ sme sa železnicou zviezli späť na zastávku Popradského plesa ku parkovisku, kde sme nechali zaparkované auto.

Zamierili sme do Pribyliny. Chladnička sa nám medzičasom vyprázdnila, prišiel čas na nákup. Lidl je (nie len na výletoch) naším bezkonkurenčne obľúbeným obchodom, a preto sme boli veľmi šťastní, keď sa nám cestou na jeden podarilo natrafiť. Tentokrát sme zakempovali na strategickom mieste v blízkosti rieky, aby sme mali dostatok vody. Večer bol luxusný. Zohriali sme si vodu do autosprchy, ktorú sme si pred cestou zadovážili z Decathlonu, a napokon to vyhrala teplá večera – bravčové mäsko s kolienkami. So stmievaním sme spokojní zaliezali do spacákov.

Čo by to bolo za dovolenku po Slovensku bez zastávky v Tatrách, že? My sme tentokrát zvolili len pleso, ale budeme veľmi radi, ak nám v komentároch zanecháte tipy na vaše obľúbené túry v Tatrách (také z tých ľahších, prosím :)). Radi sa inšpirujeme nabudúce!